top of page
IMG_7382_lippu.jpg

REFERENSSIT

Olen matkailualan kansainvälisen kaupan osaaja, ja omaan laajan kokemuksen sekä myynnin että markkinoinnin parista. Olen työskennellyt kansainvälisen matkailumarkkinoinnin ja -myynnin parissa useita vuosia - ensin brittiläisen matkanjärjestäjän, myöhemmin Visit Finlandin ja nykyisin oman asiantuntijayritykseni palveluksessa.


Seuraan aktiivisesti matkailumarkkinoiden muutosta ja kehittymistä kansainvälisestä näkökulmasta, ja erityinen kiinnostukseni kohde on ollut sähköisten palveluiden hyötykäyttö matkailualalla. Seuraan erityisen läheisesti Iso-Britannian markkinoita.

Tutustu LinkedIn profiiliini!

ESIMERKKEJÄ VIIMEAIKAISISTA TOIMEKSIANNOISTA JA PROJEKTEISTA

  • Visit Finland Akatemia valmentaja,  Visit Finland, 2015 - (jatkuu)

  • Tuusulanjärven Matkailu ry:n toiminnanjohtaja (osa-aikainen), 2016 – (jatkuu)

  • Ruokamatkailu ja paikalliset tuotteet -kansainvälisen hankkeen koordinaatio, 2019 - (jatkuu)

  • Kansainvälistymisvalmennus -kokonaisuus, Visit Jyväskylä, 2022

  • Jakelu- ja myyntikanavat - koulutuskokonaisuus, Varkaus, 2022 

  • Food Journey -työpaja Turku / Naantali / Parainen, Turku, tilaajana Visit Finland, joulukuu 2022

  • Turku FoodHub kansainvälisen ruokamatkailun kehittämisen työpajat, Turku, loka-marraskuu 2022

  • Palvelumuotoilua kulttuurimatkailutuotteisiin -työpaja, Humak, 2022

  • Visit Finland Datahub -syöttötuki alueille, 2022

  • Ruokamatkailutuotteiden kooste ja analysointi, Hungry for Finland, Haaga-Helia, 2022

  • Kestävän ruokamatkailun oppaan koontityö, Visit Finland, 2021

  • Elämyksiä ryhmille - Tuotekehityksen koulutuskokonaisuus, Savonlinna, 2021

  • Digimarkkinointi matkailualalla / Ison-Britannian markkinat ja niillä toimiminen (webinaari), Lapin Ammattikorkeakoulu, 2020

  • Matkailupalveluiden tuotteistaminen Saksan markkinoille, yritysryhmähanke, Ähtäri, 2020

  • Kulttuurimatkailusta buustia kotimaan ja kansainväliseen matkailuun, Salo, 2020

  • Tuotteistaminen Ison-Britannian ja Saksan markkinoille workshop ja markkinointisuositukset, Arctic Outdoor Saariselkä ja Ivalo, 2019

  • Itä-Lapin kesämatkailun kehittämishanke, Iso-Britannian asiantuntijan tehtävät, 2018 – 2019

  • Edupoli, Kulttuurimatkailupainotteisen Tuotekehittelijän erikoisammattitutkinnon koulutuksen luennoitsija, Sähköisen liiketoiminnan perusteet, 2015 – 2017

  • Matkanjärjestäjä- ja mediamatkavalmennus, Stopover Keski-Suomi & Visit Jyväskylä, 2017

  • Tuotetestaus ja modernit humanistit -työpaja, 2 pv, Kemijärvi - matkalla maailmalle -hanke, 2017

  • Visit Finland Merellinen Saaristo -hanke, matkanjärjestäjähaastattelut, 2017

  • Luova Matka -hankkeen Culture Creators –matkailuvalmennuksen tuotteistamissparraus, 2017  

  • Culture Finland päivitystyö: Sähköiset ja perinteiset jakelukanavat kulttuurimatkailussa Iso-Britannian Markkinoilla -kartoitus 2017

  • Suomen Museoliitto, TripAdvisor -sivuston hyödyntäminen museotyöskentelyssä, 2016

  • Culture Finland Päijät-Hämeen jatkotyöpajatilaisuudet, 2 pv, 2016

  • Culture Finland Etelä-Pohjanmaa jatkotyöpajatilaisuus, 2016

  • Suomen Museoliitto, Sosiaalinen media ja TripAdvisor museomarkkinoinnin työkaluna, 2015

  • Taidekäsityöläisyyden, luovan alan ja matkailun yhteensovittaminen matkailuympäristössä

    • työpaja, järjestetty yhteistyössä Aalto-yliopiston kanssa, Suomenlinna, 2015.

  • Culture Finland Lappi & Koillismaa kulttuurimatkailutyöpaja, 2 pv, 2015

  • Kulttuurimatkailun Uudenmaan aluekoordinaatio, Culture Finland, 2013 – 2015.

  • Sibelius 150-juhlavuoden kansainvälinen matkailukoordinaatio, Visit Finland, 2014 – 2015.

  • Kansainvälisen markkinoinnin tuotekorttien sisällöntuotanto, valtakunnallinen kylämatkailuhanke II, Lomalaidun ry, 2014

  • Kansainvälisen matkabloggaajatapahtuman järjestely ja blogimatkojen koordinointi, World Travel Market, Lontoo, Pietarin matkailutoimisto, 2013

  • Kesämatkailutuotteen tuotteistaminen teemojen mukaan, Jäämerentien kesämatkailu / Pohjois-Lapin alueyhteistyön kuntayhtymä, 2013

  • Kylämatkailuseminaarin kansainvälistymisvalmennus, valtakunnallinen kylämatkailuhanke II, Lomalaidun ry, 2013

  • Digitaalinen markkinointistrategia ja toteuttamissuunnitelma, Guild Travel Ltd, 2012

blueberries-1652422_1920.jpg

OTA YHTEYTTÄ!

Marjo Ranta-Irwin
Tuusula, Finland

+358 44 213 4759

  • LinkedIn
bottom of page