REFERENSSIT
Olen matkailualan kansainvälisen kaupan osaaja, ja omaan laajan kokemuksen sekä myynnin että markkinoinnin parista. Olen työskennellyt kansainvälisen matkailumarkkinoinnin ja -myynnin parissa useita vuosia - ensin brittiläisen matkanjärjestäjän, myöhemmin Visit Finlandin ja nykyisin oman asiantuntijayritykseni palveluksessa.
Seuraan aktiivisesti matkailumarkkinoiden muutosta ja kehittymistä kansainvälisestä näkökulmasta, ja erityinen kiinnostukseni kohde on ollut sähköisten palveluiden hyötykäyttö matkailualalla. Seuraan erityisen läheisesti Iso-Britannian markkinoita.
Tutustu LinkedIn profiiliini!
ESIMERKKEJÄ VIIMEAIKAISISTA TOIMEKSIANNOISTA JA PROJEKTEISTA
Visit Finland Akatemia valmentaja, Visit Finland, 2015 - (jatkuu)
Tuusulanjärven Matkailu ry:n toiminnanjohtaja (osa-aikainen), 2016 – (jatkuu)
Ruokamatkailu ja paikalliset tuotteet -kansainvälisen hankkeen koordinaatio, 2019 - (jatkuu)
Kansainvälistymisvalmennus -kokonaisuus, Visit Jyväskylä, 2022
Jakelu- ja myyntikanavat - koulutuskokonaisuus, Varkaus, 2022
Food Journey -työpaja Turku / Naantali / Parainen, Turku, tilaajana Visit Finland, joulukuu 2022
Turku FoodHub kansainvälisen ruokamatkailun kehittämisen työpajat, Turku, loka-marraskuu 2022
Palvelumuotoilua kulttuurimatkailutuotteisiin -työpaja, Humak, 2022
Visit Finland Datahub -syöttötuki alueille, 2022
Ruokamatkailutuotteiden kooste ja analysointi, Hungry for Finland, Haaga-Helia, 2022
Kestävän ruokamatkailun oppaan koontityö, Visit Finland, 2021
Elämyksiä ryhmille - Tuotekehityksen koulutuskokonaisuus, Savonlinna, 2021
Digimarkkinointi matkailualalla / Ison-Britannian markkinat ja niillä toimiminen (webinaari), Lapin Ammattikorkeakoulu, 2020
Matkailupalveluiden tuotteistaminen Saksan markkinoille, yritysryhmähanke, Ähtäri, 2020
Kulttuurimatkailusta buustia kotimaan ja kansainväliseen matkailuun, Salo, 2020
Tuotteistaminen Ison-Britannian ja Saksan markkinoille workshop ja markkinointisuositukset, Arctic Outdoor Saariselkä ja Ivalo, 2019
Itä-Lapin kesämatkailun kehittämishanke, Iso-Britannian asiantuntijan tehtävät, 2018 – 2019
Edupoli, Kulttuurimatkailupainotteisen Tuotekehittelijän erikoisammattitutkinnon koulutuksen luennoitsija, Sähköisen liiketoiminnan perusteet, 2015 – 2017
Matkanjärjestäjä- ja mediamatkavalmennus, Stopover Keski-Suomi & Visit Jyväskylä, 2017
Tuotetestaus ja modernit humanistit -työpaja, 2 pv, Kemijärvi - matkalla maailmalle -hanke, 2017
Visit Finland Merellinen Saaristo -hanke, matkanjärjestäjähaastattelut, 2017
Luova Matka -hankkeen Culture Creators –matkailuvalmennuksen tuotteistamissparraus, 2017
Culture Finland päivitystyö: Sähköiset ja perinteiset jakelukanavat kulttuurimatkailussa Iso-Britannian Markkinoilla -kartoitus 2017
Suomen Museoliitto, TripAdvisor -sivuston hyödyntäminen museotyöskentelyssä, 2016
Culture Finland Päijät-Hämeen jatkotyöpajatilaisuudet, 2 pv, 2016
Culture Finland Etelä-Pohjanmaa jatkotyöpajatilaisuus, 2016
Suomen Museoliitto, Sosiaalinen media ja TripAdvisor museomarkkinoinnin työkaluna, 2015
Taidekäsityöläisyyden, luovan alan ja matkailun yhteensovittaminen matkailuympäristössä
työpaja, järjestetty yhteistyössä Aalto-yliopiston kanssa, Suomenlinna, 2015.
Culture Finland Lappi & Koillismaa kulttuurimatkailutyöpaja, 2 pv, 2015
Kulttuurimatkailun Uudenmaan aluekoordinaatio, Culture Finland, 2013 – 2015.
Sibelius 150-juhlavuoden kansainvälinen matkailukoordinaatio, Visit Finland, 2014 – 2015.
Kansainvälisen markkinoinnin tuotekorttien sisällöntuotanto, valtakunnallinen kylämatkailuhanke II, Lomalaidun ry, 2014
Kansainvälisen matkabloggaajatapahtuman järjestely ja blogimatkojen koordinointi, World Travel Market, Lontoo, Pietarin matkailutoimisto, 2013
Kesämatkailutuotteen tuotteistaminen teemojen mukaan, Jäämerentien kesämatkailu / Pohjois-Lapin alueyhteistyön kuntayhtymä, 2013
Kylämatkailuseminaarin kansainvälistymisvalmennus, valtakunnallinen kylämatkailuhanke II, Lomalaidun ry, 2013
Digitaalinen markkinointistrategia ja toteuttamissuunnitelma, Guild Travel Ltd, 2012