KULTTUURIMATKAILUN VALMENNUSPOLKU
Kolmen lähityöpajapäivän (3 x 7h) tai verkkototeutuksen (6 x 3 h) steadytason kokonaisuudessa perehdytään kulttuurimatkailun kohteiden ja palveluiden tuotteistamiseen kansainvälisille markkinoille. Valmennuksen teemoina ovat kulttuurimatkailun sisältösuunnittelu ja hinnoittelu, jakelutiet ja markkinointiviestintä (perinteiset & digitaaliset kanavat) sekä tuotteiden laatu-, turvallisuus- ja vastuullisuusnäkökohtia. Valmennuspolku sopii hyvin myös kulttuuritoimijoille, jotka suuntaavat toimintaansa matkailuun ja kansainvälisyyteen.
Valmennuksesta vastaavat yhdessä Visit Finland -akatemian asiantuntijat Arja Kortesluoma, Soila Palviainen ja Marjo Ranta-Irwin, jotka ovat olleet mukana Culture Finland -ohjelman toiminnassa sen alusta (2011) alkaen. Meillä kaikilla on laaja käytännön kokemus matkailualasta ja kulttuurimatkailun kehittämisestä.
Kysy myös 4 tai 5 päivän kokonaisuutta!
1. Päivä
Sisältösuunnittelu ja erityispiirteet
Tehdään matkailutuotteita, painottaen kulttuurillista sisältöä ja huomioiden matkailutuotteen reunaehdot
Culture Finland -ohjelman linjaukset ja uudet tuotesuositukset
Esimerkkejä AR (Augemented Reality) ja VR (Virtual Reality)
Verkostotuote ja hinnoittelu
Verkostotuotteen mahdollisuudet ja haasteet
Tuotekortti
Kulttuurimatkailutuotteen hinnoittelu
2. PÄIVÄ
Markkinointi ja myynti
Sähköiset myynti- ja markkinointikanavat
Myyntitilaisuudet ja messut
Kansainväliset media- ja matkanjärjestäjävierailut
Markkina-alueet ja kohderyhmät
VF:n kansainväliset kohderyhmät kulttuurimatkailun näkökulmasta
Jakelu- ja myyntikanavia ja niiden vaihtoehtoja alueen ja yrityksien kohderyhmät huomioiden
Hyviä käytäntöjä ja mielenkiintoisia esimerkkejä
3. PÄIVÄ
Laatu, turvallisuus ja tuotesuositukset
Vientikelpoisuus ja uudet tuotesuositukset
Kulttuurimatkailun laatuasiat ja Laatutesteri
Turvallisuusnäkökohdat ja tapahtumaturvallisuus
Vastuullisuus ja Responsible-viestintä
Kestävä kehitys ja erityisesti kulttuurinen ja sosiaalinen kestävyys
Hinta: 3950 €
+ alv. ja matkakulut